FİLMGÖSTERİ

Giriş yap
Kullanıcı adı:
Şifre:
Eğer kayıt yaptırmamışsan, aşağıdaki düğmeyi tıkla.

Safranbolu'da bir gün

Her yıl aile bütçemize uygun olarak yaz tatiline çıkarız. 2002 yazında farklı bir tatil yapmaya karar verdik. Farklılık, gezerek tatil yapmamızdı. Sakarya-Karasu'dan başlayıp, bütün Karadeniz'i geçecektik. Zamanımız kalırsa; Artvin, Kars ve Erzurum'a da gidecektik. Benim için değişik bir heyecandı. Çünkü, her yaz tatilinde aile olarak bütün zamanlarımızı birlikte geçiriyorduk.

Yazı ve fotoğraf: S. Burak Somuncuoğlu

Göster
Yolculuğumuz Karasu'dan başladı. Zonguldak üzerinden Safranbolu'ya döndük. Safranbolu'nun yurdumuzun güzel ve farklı köşelerinden biri olduğunu duyuyordum. Nihayet görecek ve merakımı gidecerektim. Karabük'ün Yenice ilçesinde Gökçebey Yaylası ve bir kanyon gezisinden sonra, yağmurlu bir akşam üzeri Safranbolu'ya vardık. Uzun bir süre, kalacak yer aradık. En sonunda tarihi bir konak bulup orada kaldık. Kaldığımız konakta bütün eşyalar tarihiydi. Ertesi gün sabah kahvaltıdan sonra, Safranbolu'yu gezmeye başladık.

Önce Safranbolu'nun tarihi çarşısını gezdik. O güne kadar böyle bir çarşıyı hiç görmemiştim. Bir tarafta incik-boncuk satanlar, diğer tarafta ise semerci ustası vardı. Ayrıca deriden eşya yapanları, bakır kap satanları da o gün gördüm. Daha sonra Safranbolu'nun meşhur yeri "Kaymakam Konağı - Gezi Evi" ne gittik. İçinde eski yılların yaşamını gösteren, yapay insanlar vardı. Bir rehber bize eski konak hayatını anlattı. Onlarla birlikte yaşıyor gibi oldum. Bu arada Safrabolu'nun farklı özelliklerini anlatan fotoğraflar çektim. Akşam saatlerine doğru Safranbolu'dan ayrılarak, yolumuza devam ettik.

Gezimiz düşündüğümüz gibi oldu. Karadeniz Bölgesi'ndeki yaylalara çıktım. Bütün Karadeniz'i; Artvin, Kars ve Erzurum'u gördüm. Bu gezide unutamadığım en güzel yer Safranbolu olarak aklımda kaldı. Aslında ben tatil köylerini daha çok severdim, fakat annemi ve babamı kıramadığım için bu geziye biraz da sıkılarak çıkmıştım. Buraları gezince, bu gezinin hiç sıkıcı değil, aksine çok güzel olduğunu anladım.